Saturday, October 20, 2018

KENYATAAN - Program TEMASHOR (TMJ bersama Anak Muda Johor)

[ KENYATAAN ] 

Program TEMASHOR (TMJ bersama Anak Muda Johor) 
Anjuran oleh Majlis Belia Negeri Johor (MBNJ) 

1. PMJ mewakili semua organisasi mahasiswa Johor menzahirkan jutaan terima kasih dan setinggi tahniah kepada kepimpinan MBNJ di atas jemputan kepada kami dan kejayaan menganjurkan program TEMASHOR (TMJ bersama Anak Muda Johor) yang julung kali ini. 

2. Menyokong usaha murni MBNJ itu, delegasi PMJ seramai 34 orang pimpinan mahasiswa Johor dari 9 Universiti Awam hari ini telah hadir ke program tersebut yang diadakan di Thistle Hotel, Johor Bahru. 

3. Apa yang lebih mengujakan ialah, peluang untuk bertemu dengan Duli Yang Amat Mulia Tunku Mahkota Johor dan mendengar secara langsung amanat yang disampaikan di dalam program itu. 

4. Semestinya peluang sebegini tidak boleh dan tidak akan dilepaskan. Para hadirin dapat bersua muka dengan DYAM Tunku dengan lebih dekat dan juga bertanyakan soalan atau pandangan baginda berkenaan apa jua terutama berkaitan Negeri Johor. 

5. Ini adalah suatu permulaan yang baik kepada PMJ dan MBNJ bagi mencapai misi bersama yang lebih hebat di masa hadapan. 

6. PMJ menyambut baik, malah mengalu-alukan sebarang jalinan usahasama bersama MBNJ mahupun badan-badan gabungan dalam agenda memperkasa belia Johor khususnya dan memajukan masyarakat amnya. 

7. Kesukarelawanan dan kemasyarakatan juga menjadi bidang tumpuan kami demi menghulur kembali jasa bakti buat Johor negeri tercinta. 

8. Kami bertekad menjunjung tinggi amanat dan pesanan DYAM Tunku yang mahukan Bangsa Johor sentiasa bersatu dan bermuafakat menjadikan Negeri Johor negeri yang lebih baik dan lebih maju. 'The New Economic Power House'. 

"Muafakat Itu Berkat" 
"Kepada Johor Berbakti"

Mohd Najib Bin Samingin 
Setiausaha 
Pertubuhan Mahasiswa Johor
Program TEMASHOR 
Thistle Hotel, Johor Bahru
19 Oktober 2018 


0 comments:

Post a Comment